Как да организираме успешно корпоративно събитие „КУЛТУРА НА УЧЕНЕ И БЛАГОПОЛУЧИЕ НА СЛУЖИТЕЛИТЕ“ е въпрос, който стои пред много HR отдели през последните години.
Знаем, че в големите компании е необходима голяма доза креативност от страна на HR отдела, когато се организират корпоративни събития, които да имат възможността да срещнат служители, позиционирани в различни офиси, а понякога и в различни градове и да създадат усещането за обща принадлежност в среда, която да ги предразположи да обменят идеи и вдъхновение. Този тип събития подкрепят развитието на екипите и в същото време са много различни от Обученията за изграждане на Ефективни екипи.
Това изисква да се създаде формат, който да позволи условия за богато и дълбоко преживяване на корпоративните ценности за участниците – да се предизвика участие, ангажираност, себерефлексия – форматът да бъде динамичен и разнообразен и в същото време не много продължителен.
Как ние успешно изграждаме събитие „Култура на учене и благополучие на служителите“?
На база на актуалните тенденции и търсения в корпоративния свят, насочени към формиране на корпоративна принадлежност, култура на учене и благополучие на служителите на работното място като работеща за нашите клиенти се наложи формула с фокус върху три основни теми.
- Carreer Wellbeing
- Learning Mindset
- Personal Development
В K2S.BG изграждаме тези събития в няколко части, за да има максимален ефект от всяка от дейностите. Повече за отделните етапи – ще споделим в среща при заявен интерес от Ваша страна.
Култура на учене и благополучие на служителите - основни части
I част: Метафорична активност „ Аз и корпоративните ценности“
II част: Креативна групова задача: Корпоративни ценности
III част: Световно кафене – метод за креативно надграждане на идеи
IV част: Заключителна Мотивационна игра
Представяне на креативен инструмент: „Световното кафене“
Подходът подпомага креативното мислене и мотивира чрез генериране на идеи чрез арт терапевтични начини, изслушване и надграждане на идеите на всички малки групи в общи концепции по 3 поставени теми. Екипите се ротират и динамично и координирано променят темите, по които допринасят с идеи. Така във финалните презентации всяка тема получава надградена версия с участието на всички 3 групи.
Темите са в подкрепа на основните 3 фокус теми:
- Career Wellbeing
- Learning Mindset
- Personal Development
Форматът е преживелищен и атрактивен, креативен, изцяло интерактивен и трансформиращ. Подпомага разбирането и ангажирането с абстрактни идеи като Корпоративни ценности.
Култура на учене и благополучие на служителите - резултати
Стартовата нагласа към подобен тип събития в различните групи е различна: от умора от пътуване към събитието за хората, които работят в отдалечени от града на провеждане офиси; през напрежение от предстоящите служебни задачи; от нагласа, че знаят какво предстои; до любопитство, удоволствие да се срещнат в различен контекст с колеги, с които не са виждат често. Присъствието на ръководители, също дава значимост на събитието.
Нагласите категорично се променят още в първа сесии в посока да бъде осъзнато събитието като време за празнуване, като пространство за творческа изява и вдъхновение и като възможност за свързване и единност, както и като опция за разтоварване.
Дори за кратко време се реализира среда на индивидуално и групово преживяване през автентичност, дълбоко споделяне предвид инструментите, които включваме: подходи от арт терапията, приказкотерапия, работа с подсъзнателни нагласи и вярвания през метафори, методи от проектния мениджмънт и креативни практики.
Участниците реагират позитивно на възможността да:
- проявят креативност в работата по абстрактни понятия като ценности,
- усещат формата като отдушник за насъбрано напрежение от трудностите в ежедневието,
- получават заедно среда, в което да калибрират разбиранията си за значими корпоративни посоки като „благополучие на работното място“ и „нагласа за продължаващо учене“.
В непосредствената обратна връзка на място в края на събитието изследваме автентичното емоционално състояние от взаимодействието в тема корпоративни ценности. Това изследване дава допълнителна и много бърза оценка как разговорът и интегрирането на корпоративните ценности се отразява на емоционалното състояние на участниците. Оценките не са цифрови, а в свободен формат и анонимни. Най-честно срещаните състояния, които споделят участниците са:
- усещане за позитивизъм,
- презареждане с енергия и мотивация,
- разтоварване от нерешими казуси,
- снижаване на стреса от преструктуриране,
- обмен с колеги и общо усещане за взаимност,
- удоволствие от възможността да творят и удоволствие от нестандартния формат на провеждане.
Обратната връзка за удовлетвореност се отнася до реализирани от K2S.BG проекти за насърчаване на култура на учене и благополучие на служителите на работното място за компании от IT сектор, Производство и Търговия, Банков и Финансов сектор.
На база конкретните ви потребности – предвид етапа на развитие на компанията, корпоративна визия и ценности – разработваме концепция за Корпоративно събитие за всяка компания с респект към уникалността на Вашата корпоративна култура и дух.