KNOWLEDGE2SKILLS основателите Анна Вълканова, PhD и Мирослав Петров за списание „VAGABOND“:
„За идеите, които правят успеха възможен“.
ИНТЕРВЮТО НА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК ЧЕТЕТЕ НА САЙТА НА СПИСАНИЕ „VAGABOND“:
KNOWLEDGE2SKILLS (K2S.BG): COMPANY TRAININGS IN THE ERA OF PERSONALITY
- Какво Ви провокира да създадете онлайн академията?
Живеем в ерата на знанието, което се превръща в ключов фактор за успеха на всяка организация. От друга страна – темповете и динамиката в развитието на бизнес средата изискват нови методи на динамика и при процеса на натрупване на знания и формиране на умения. За да отговорим на тези потребности и като резултат от провеждането на множество обучения на служители си зададохме въпроса как можем да дадем още стойност на нашите клиенти – на компаниите от среден и голям мащаб. Това провокира създаването на онлайн академията, която допълва визията на нашия бизнес модел чрез опцията за онлайн формиране на умения на служителите по т. нар. „софт скилс“ – комуникация, продажби, екипно взаимодействие и мениджмънт.
- Какви са предимствата на онлайн академията на KNOWLEDGE2SKILLS за бизнес софт скилс?
На първо място – качество и добавена стойност за компаниите. Онлайн академията е така разработена, че знанията по темите са изключително практични и лесни за прилагане чрез създадена от нас методика. Така гарантираме, че знанията се превръщат в умения, а това, съгласете се с мен, е безспорно конкурентно предимство – служители с нови, адекватни за пазара знания и умения.
На второ място е удобството – всеки един служител има възможност по всяко време и от всяко място да получи точно необходимата му доза знание, да има дисциплинираща програма за три седмици и да го превърне в безценно умение.
На трето, но не и на последно място е цената. Нашите клиенти могат сами да изчислят какъв бюджет е необходим за създаването на собствена онлайн академия. На база на нашия опит ние реално притежаваме необходимия ресурс и методология, за да го предоставим на изключително добри цени на нашите клиенти.
Предлагаме съдържанието като самостоятелен продукт за големи и средни компании, а също и като най-добрия продукт за последващо обучение след закупуване на нашите присъствени курсове. Всичко е съобразено с целите, предпочитанията и потребностите на нашите клиенти.
- Кой е основният фокус на вашия обучителен модел?
В началото на 2012 г. създадохме компания с една вдъхновяваща за нас идея – да осигуряваме практични Знания (Knowledge), които лесно се превръщат в нови Умения (Skills), гарантиращи растежа на всеки бизнес. Според нас именно изграждането на умения е тясното звено във връзката между университета и бизнеса.
Например, в областта на продажбите използваме собствен тренинг модел, основан на четири фактора:
Причината – Ползите – Представянето – Покупката.
Има четири въпроса, на които всяка компания трябва да намери правилния отговор, ако иска да увеличи продажбите си като разкрие потенциала на своите търговци.
Причината: Защо да продавам повече?
Ползите: Какво продавам?
Представянето: Как продавам?
Покупката: Колко продавам?
Компаниите би следвало да подкрепят своите търговци в намирането на правилните отговори на тези въпроси посредством организирането на фирмени тренинги, фасилитирани от професионални инструктори.
По отношение на Причината: силната мотивация е свързана с концепцията за самореализация, така че успешните компании насърчават асертивността и проактивното поведение, а също така и създават възможност за споделяне на добрите практики по време на фирмените семинари като форма на признание за топ търговците.
По отношение на Ползите: за търговците е полезно с помощта на тренерите да откриват и допълнителни ползи от продуктите и услугите, които предлагат и така да повишават резултатите си при представянето им пред клиентите.
По отношение на Представянето: търговците се справят по-добре, когато тренират посредством конкретни задания и казуси варианти как да представят продуктите и услугите съобразно специфичните потребности на своите клиенти.
По отношение на Покупката: за компаниите е от полза, когато редовно актуализират своите списъци с възможни отговори на възраженията на клиентите най-малко веднъж в годината като се вземе предвид динамиката на пазарите и бързо променящите се предпочитания на клиентите. Работата по този модел представлява сериозна предпоставка за значителен ръст на продажбите от порядъка на 40% в рамките на шест месеца.
Това съвсем не е лесен процес и ние сме наясно, че зад клишето „инвестиции в човешки капитал” се крият огромни усилия, изискващи, доверие и съвместни действия и от трите страни – от нас, от мениджърите и служителите на компанията. Убедени, сме че това е формулата, която концепцията KNOWLEDGE2SKILLS осигурява като стабилно конкурентно предимство в „Ерата на Личността”, както Стивън Кови нарича съвременната бизнес действителност.