Успешни търговски преговори в екип

успешни търговски преговори в екип

Успешни търговски преговори са възможни, когато вземем предвид някои условия. Например, забелязали ли сте, че когато сме двама в търговските преговори при един наш нов потенциален клиент шансовете за успех са почти двойно по-високи.Защо е така? Стандартното обяснение на хората от търговските отдели е, че ние имаме психологическо предимство, просто защото имаме числено превъзходство. Това е колкото вярно, толкова и непълно обяснение.

Според моя опит и лични наблюдения от стотици подобни срещи това се дължи на един много отчетлив факт – темпераментите. Знанието ни за тях датира още от дълбока древност – открити са от Херодот (преди около 2 500 год.) и са валидни и до днес. Дори са запазили своите оригинални наименования: Холерик, Сангвиник, Меланхолик, Флегматик (повече за самите темпераменти очаквайте в следващата ни публикация в секция Ресурси).

А сега на въпроса…Доказано е, че доверието е най-важната съставка при спечлването на нов клиент. Как печелим доверие? Това е ключов и много важен въпрос. Доказано е, че доверието е в пряка връзка с нивото на комуникация и разбиране на отсрещната страна. Това от своя страна се дължи на разпознаването и отчитане на влиянието на темперамента на събеседника.

Очевидно е, че с някои клиенти много лесно „разчупваме леда“ и влизаме с лекота в продажбата. Това се дължи в най-голяма степен на дублиране на темпераментите ни. 

За да увеличим двойно продажбите, ние се нуждаем от съвпадение не само на 25%, а на 50%. Това именно се постига,  когато сме с втори човек. Условието е  да не сме с еднакви темпераменти.

Каква е причината да имаме успешни търговски преговори в екип?

 Защото ако сме с противоположен темперамент на този на клиента, например ние сме Меланхолик, а той е Сангвиник, то шансът да „говорим на един и същ език“ е много малък. Но ако с нас е търговец Сангвиник, то той ще спечели доверието при „разчупването на леда“. Ние пък ще сме най-ефективни в представянето на детайлите на нашия продукт или услуга. Тоест, ще съчетаем доверие и експертност и ще се получи най –доброто представяне!

Честа грешка е това ръководителите на търговски отдели да формират своя екип „по свой образ и подобие“. Така техните екипи губят доста потенциални клиенти, които не се превръщат в реални такива, просто защото търговците не могат да намеря подход към тях. 

Съветът ми към ръководителите  е да излязат от „зона на комфорт“ и да подберат търговци с най-пъстра палитра от темпераменти. След това да сформират екип за търговски преговори, отчитайки темперамента на потенциалния клиент и да изпращат онези 2-ма търговци, които са с най-близък темперамент до неговият.

Всичко това би ви гарантирало 100% ръст на продажбите на търговския отдел!

Вижте повече за предлаганите от нас ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРОДАЖБЕНИ УМЕНИЯ.

Направете запитване


Екипът ни може да разработи за вас ФИРМЕНА АКАДЕМИЯ или

конкретно обучение във всяка една от областите:

Ефективен Мениджмънт, Ефективни Продажби, Ефективна Комуникация, Ефективни Екипи

K2S Фирмени обучения
Преглед на поверителността

Този уебсайт използва "бисквитки", за да Ви предоставим възможно най-добрата практическа работа на потребителите. Информацията за "бисквитката" се съхранява в браузъра ви и изпълнява функции като разпознаване на вас, когато се върнете на нашия уебсайт и помагайки на нашия екип да разбере кои части от уеб сайта ви са най-интересни и полезни.

Можете да коригирате всички настройки на "бисквитките", като отворите разделите вляво.