Всеки клиент е важен

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Ричард Сантули е основател и изпълнителен директор на „Нет Джетс” – компанията, която революционизира частните и корпоративните пътувания, като предлага частна собственост върху летателните средства.

Според него компанията е такава, какъвто е начинът й на управление. А най-важното за всеки ръководител на търговски екип е да показва колко го е грижа за клиента.

Ричард живее в южната част на Ню Джърси. Един съботен ден по обяд му се обажда Стив Айсман, един от най-добрите търговци във фирмата. Споделя му, че има проблем с потенциален клиент, който твърдял, че от конкурентна компания го уверявали, че ще бъде изключително важен за тях. Твърдели също, че те нямало да му обърнат достатъчно внимание, защото са големи и той нямало да бъде от особено значение за тях.

Ричард поискал телефонния номер на потенциалния клиент.Оказало се, че той живее в неговия район, въпреки че не го познавал. Обадил му се с думите: „Здравей, Рей. Аз съм Рич Сантули. Знам, че сте говорили със Стив. Чух, че се опасяваш, че не ни е много грижа за клиентите”.

А той отговорил:  „Да Рич. Вие сте голяма компания и при това много успешна. А аз съм обикновен предприемач”.

Отговорът бил спонтанен: „Рей, ще ти дам един милион долара, ако познаеш какво ще правя през следващия един час”.

Той възкликнал: „Сериозно ли говориш?”.

Рич го уверил, че ако познае ще получи един милион долара.

Направил три опита, но не познал.

Тогава ме казал: „Рей, докато говорим, вече стана дванадесет часа и десет минути. В 13,00 се женя, а церемонията ще е в дома ми. Седя на двора, а бъдещата ми съпруга изнервено се опитва да ме накара да прекратя разговора. Но аз ти се обаждам, за да те уверя, че ни е грижа за всеки клиент”.

Рей станал техен клиент – при това щастлив клиент.

Тази история съдържа онова, на което учим търговците – да показват на клиента, че ги е грижа за него. Всеки клиент е важен. Няма значение дали е голям или малък. Ние трябва да го накараме да се чувства специален. А клиентите се чувстват специални, когато се отнасяш специално с тях.

Всеки клиент е важен и за да го накараме да се чувства специален, е достатъчно да му отделим достатъчно време.

Напишете коментар