Какво представлява едно Employer Branding обучение и какви решения може да ви даде?
Днес все по-актуален е въпросът за предизвикателствата при подбора на кадри. Иска ни се обаче да обърнем перспективата при отговора на този въпрос – не смятаме, че трудностите идват от „пазара на труда“, а именно, че липсват квалифицирани и мотивирани хора.
Най-големите предизвикателства са свързани с това, което самите компании правят или по-точно – не правят. Ако не успяват да привличат точните хора към бизнеса си или не успяват да ги задържат, то те или нямат ясен бранд като работодатели или не го комуникират правилно, както навътре, така и навън.
Първото условие е да поработят навътре – върху своето корпоративно ДНК посредвством Employer Branding обучение. След това този „биологичен код“ има чудотворното свойство естествено да се мултиплицира – и то не само в отношенията с потенциални служители, но също така с клиенти и партньори.
Ползи за бизнеса от Employer Branding обучение:
- Гарантира привличането на качествени мениджъри и служители в компанията.
- Осигурява задържането на вече обучените и тренирани мениджъри и служители.
- Повишава мотивацията за личностно развитие и развитие на екипа и компанията.
- Сплотява екипа и го прави по-отдаден и по-лоялен към бизнеса.
- Води до задържане на хората, тъй като в тях се инвестира.
- Развива корпоративния бранд с оглед предизвикателствата на бизнес средата.
- Прави компаниите по-гъвкави и адекватни във вземането на решения.
- Води до резилиентност/устойчивост на бизнеса в ситуации на кризи и сътресения.
Концепция за Еmployer Branding комуникациите
- Всичко позитивно, което компанията прави трябва да бъде комуникирано адекватно към всички заинтересовани страни – клиенти, медии, общности, … и на първо място – служители.
- Така че служителите да знаят за него, техните приятели, познати и общността да знаят също – това генерира смисъл за служителите и води до повишена мотивация и лоялност към компанията.
Какво включва едно Employer Branding обучение
1. СЪЗДАВАНЕ НА ПУБЛИЧНОСТ НА БРАНДА
СЪЗДАВАНЕ НА ПУБЛИЧНОСТ НА БРАНДА – с оглед на това, което бизнесът е в момента, визията за бъдещето и стойността, която носи.
В основата на едно EMPLOYER BRANDING обучение стои ясното формулиране на корпоративната индивидуалност – визия, мисия, ценности и адекватните форми за тяхното споделяне със служителите, така че те да станат техен ентусиазиран посланик.
ЦЕЛ: Да се подчертае какво прави бизнеса ви различен, отличим и желан като бизнес партньор, включително и за служителите.
СРЕДСТВА:
- Интернет присъствие – структурирано според стандартите за корпоративно представяне – наличие на визия, мисия, ценности на компанията.
- Представяне в порталите и на изложенията за работодатели с повече информация на базата на визия, мисия, ценности на компанията.
2. ПОЗИЦИОНИРАНЕ НА БРАНДА В КОНТЕКСТА НА ESG
ПОЗИЦИОНИРАНЕ НА БРАНДА В КОНТЕКСТА НА ESG – Environment, Social, Governаnce концепцията с конкретни инициативи.
Във фокуса на едно EMPLOYER BRANDING обучение неизменно стои разбирането за компанията като част от обществото като цяло и нейната отговорност спрямо всички обществено значими проблеми, обобщени в концепцията ESG – Environment, Social, Governаnce – околно среда, социални казуси, устойчиво управление.
ЦЕЛ: Клиентите, както и служителите все повече ще избират компаниите на база на тези техни политики.
Спазването на нарастващия брой регулации в тази сфера е необходимо да върви паралелно с осъзнаване от страна на служителите на тази тема, с ангажирането с нея и със създаване на лоялност към бранда. На тази основа едно се добавя стойност на служителите, тъй като те осъзнават какви реални ползи носи тяхната компания за общностите, а също така и как това се свързва с техните стремежи и усещане за смисъл в индивидуален план.
Това е дългосрочна писта, особено важна за бизнеси, където очакванията спрямо тях по отношение на околната среда нарастват и ще продължат нарастват значително, в управлението и социалните измерения – също.
СРЕДСТВА:
- На интернет сайта да се обособи секция за тази информация.
- В Новини да се качват истории и репортажи от такива събития и инициативи.
- Тези събития са основа за медийно присъствие онлайн и в традиционните медии също.
- Комуникация по вътрешните канали за генериране на идеи за ESG от страна на служителите.
- Комуникация по вътрешните канали за организация на подобни инициативи.
- Инициативи от типа: 1 работен ден в годината свободен за участие на всеки служител в лично избрана от него ESG инициатива, дори да не е на компанията.
3. ФОРМИРАНЕ НА КОРПОРАТИВНА КУЛТУРА
ФОРМИРАНЕ НА КОРПОРАТИВНА КУЛТУРА, ОСНОВАНА НА ESG ЦЕННОСТИТЕ И ИНТЕГРИРАНЕТО ИМ В ЕЖЕДНЕВИЕТО НА СЛУЖИТЕЛИТЕ
Ключова част от едно EMPLOYER BRANDING обучение е осъзнаването на необходимостта от формиране на корпоративна култура, която позволява разнообразие от предложения и идеи от страна на служителите в процеса на изработване на продуктите и услугите, но също така и на предложения в областта на околната среда и управлението.
ЦЕЛ: Такъв тип култура прави организациите по-гъвкави и води до резилиентност/устойчивост на бизнеса в ситуации на кризи и сътресения.
СРЕДСТВА:
- Вътрешни канали за комуникация – насочени към принос и лоялност на служителите.
- Тиймбилдинги с модератор насочени към развитие на софтскилс и сплотяване на екипа в един по-неангажиращ формат – 2-3 пъти годишно.
Още по темата четете в: Eмплойър брандинг или коя всъщност е Вашата компания?