Техники за продажби: как да приключваме продажбата

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Техники за продажби са необходими на всеки етап от продажбата, но от приключването на продажбата се очаква да увенчае с финален успех всичко, което до момента търговецът е направил за своя клиент като продажбен процес по удовлетворяване на потребностите му.

Има буквално стотици различни техники за затваряне на продажбата. Как можете да знаете кои от тях действително ще помогнат и кои от тях ще попречат на вашите продажби? 

Предлагаме ви пет техники, тествани в нашата практика и доказали своята ефективност.  Те ще ви помогнат да бъдете по-уверени в своите възможност и и да продавате по-успешно.

1. Техника „Сега или никога”

Техниката „Сега или никога” е все така актуална, въпреки че се използва отдавна. Когато направите на клиента оферта, с която ще получи специална полза, ако купи точно сега, това му създава усещане за неотложност и го прави по-решителен за действие. Тези специални ползи могат да включват отстъпка за тези, които се регистрират само днес. Офертата може да представлява последен продукт на съответната цена. Може да се предложи безплатен монтаж за поръчки ,направени до края на седмицата и др. Ако усещате, че клиентите ви наистина искат да купят, но им липсва решителност, то това е една от най-добрите техники за продажба, които можете да използвате.

2. Техника „Задаване на въпроси“

Задаването на въпроси е от решаващо значение за ефективното определяне и посрещане на нуждите на вашите клиенти и за сключването на сделки. Чрез поредица от въпроси, зададени веднага след като започне разговора, създавате желание за покупка и елиминирате възраженията. Можете дори да завършите продажбата с въпрос, като попитате клиента си дали съответния продукт решава проблемите му или дали го удовлетворява.

3. Техника „Да помагаме на клиентите си да постигнат целите си“

Ако сте твърде фокусирани върху самата продажба, най-вероятно ще пропуснете много възможности. Една от най-ефективните техники за продажба днес е да се съсредоточите върху това да помогнете на клиентите си да постигнат целите си. Като не се съсредоточавате върху продукта, спирате да мислите за продажбата и засилвате своята позиция като съветник на клиента в неговия път към покупката. Когато сте настроен да сте от полза, вместо да гоните продажбата, ще успявате да приключите успешно повече сделки. Влезте в ролята на консултант, вместо на продавач, и ще видите голяма разлика в продажбите си.

4. Техника „Да казваме истината“

Изглежда толкова просто, нали? Просто казваме истината. За съжаление, много търговци все още не използват тази техника. Те все още прибягват до нечестност, хитрост и агресивност, за да направят продажба, без значение на каква цена. Но ако искате да затворите повече сделки, тогава ще трябва да спечелите доверието по време на процеса на продажба. Това означава да бъдеш честен, дори когато това не е нещо, което потребителят иска да чуе. Никога не позволявайте на желанието си да затворите продажбата да накърни честността ви – не обещавайте неща, които не можете да изпълните и не предлагайте решения, които няма да произведат очакваните резултати. Без съмнение, когато кажете истината, вашите клиенти ще си спомнят това следващия път. Така ще спечелите лоялността им.

5. Техника „Да станем лидери на мнение“

Може би си мислите, че публикуването в социалните медии и писането за блога на вашата фирма е загуба на време – време, което бихте могли да използвате, за да продавате, но това е всъщност една от най-ефективните техники за продажба, която можете да използвате. Като образовате вашите потенциални клиенти онлайн, вие ще се позиционирате като  лидер на мнение. Лидерите на мнение са сигурни източници на информация. Клиентите ще започнат да ви се доверят и да ви смятат за по-надеждни, ако отделяте от времето си, за да ги образовате като споделяте с тях информация. Не забравяйте, че съществува мнението, че търговците са не дотам благонадеждни, така че трябва да се борите с този предразсъдък, като правите това, с което можете да се спечелите доверието. Плюс това, колкото по-информирани са вашите клиенти, толкова по-бързо те ще вземат решение за покупка, така че ще реализирате повече продажби.

За да повишите вашата ефективност, започнете да прилагате тези техники за продажби още днес!

Вижте повече за предлаганите от нас ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРОДАЖБЕНИ УМЕНИЯ.

Напишете коментар